I. DEFINICJE
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
- Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe działające w domenie www.lalilehandmade.pl
- Sprzedawca – Renata Staszkiewicz, właścicielka Sklepu Internetowego prowadząca działalność gospodarczą jako RESTO Renata Staszkiewicz, 87-100 Toruń, ul. Bydgoska 102A/18, NIP: 9561003590.
- Klient – osoba, firma, organizacja lub inny podmiot, zawierający zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa, umowę sprzedaży lub korzystający z nieodpłatnych usług świadczonych przez Sklep Internetowy.
- Towar – produkt mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży, przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą, na zasadach określonych w Regulaminie.
- Dostawa – faktyczna czynność polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę towaru określonego w Zamówieniu.
- Rejestracja – czynność wymagana dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
- Konto Klienta – indywidualny panel uruchomiony przez Sprzedawcę dla każdego Klienta po dokonaniu przez tegoż Klienta Rejestracji.
- Nazwa Użytkownika – indywidualne oznaczenie Klienta, wymagane wraz z Hasłem adresem e-mail do założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
- Hasło – ciąg znaków wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, zabezpieczających dostęp do Konta Klienta.
- Dzień roboczy – każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku poza dniami ustawowo wolnymi od pracy w Polsce.
- Dostawca – firmy poprzez które Sprzedawca realizuje Dostawę towaru, czyli np.: Poczta Polska, Inpost, firmy kurierskie, itp.
II. KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów Sklepu Internetowego na stronie www.lalilehandmade.pl/regulamin. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego uruchomionego na Stronie Internetowej Sklepu i dotyczy sprzedaży towarów dokonywanej drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego (zgodnie z art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną).
- Klient zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i jego przestrzegania podczas korzystania ze Sklepu Internetowego.
- Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta. Klient korzystający ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest do:
a. nienaruszania dóbr osobistych i innych praw osób trzecich;
b. korzystanie z treści zamieszczonych na stronach Sklepu Internetowego jedynie do użytku własnego, określonego w Regulaminie;
c. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności w sposób nieutrudniający korzystania innym Klientom i administratorowi Sklepu Internetowego;
d. przestrzegania praw autorskich, praw własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu oraz wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu. - Klient ma zakaz przekazywania treści niezgodnych z prawem oraz powszechnie uważanych za wulgarne, sprzeczne z dobrymi obyczajami lub naruszające dobra osobiste Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
- Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to:
a. dostęp do sieci internetowej;
b. przeglądarka internetowa z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”;
c. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli. - Sprzedawca używa plików „cookies”, aby zapewnić sprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach Klienta. Każdy Klient ma możliwość wyłączyć pliki „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia. Wyłączenie plików „cookies” może być przyczyną utrudnień lub wręcz braku możliwości korzystania ze Strony Internetowej Sklepu.
- Sprzedawca zaleca, aby Klient stosował środki techniczne, które zmniejszają zagrożenia pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. w szczególności Klient winien stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o podanie mu Hasła.
III. ZAKŁADANIE KONTA w SKLEPIE INTERNETOWYM
- Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym nie wymaga Rejestracji.
- Rejestracja w Sklepie internetowym jest bezpłatna.
- Aby dokonać Rejestracji, Klient:
a. wypełnia formularz rejestracyjny;
b. zapoznaje się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu;
c. ustala indywidualne Hasło. - Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Zgoda jest dobrowolna i nie jest konieczna do zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie usługi Prowadzenie Konta Klienta.
- Klient może w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie drogą elektroniczną.
- Po zatwierdzeniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje potwierdzenie rejestracji na adres mailowy wskazany w formularzu.
- Otrzymanie potwierdzenia jest równoważne z zawarciem umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta i daje Klientowi możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych (poza Nazwą Użytkownika).
IV. ZAKUP TOWARU w SKLEPIE INTERNETOWYM
- Dane zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klienta do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym drogą elektroniczną Klient musi posiadać aktywny adres e-mail.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym Klient może składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej na podany na Stronie Internetowej Sklepu adres e-mail.
- Podczas składania zamówienia w Sklepie Internetowym Klient kompletuje zamówienie wybierając polecenie “DODAJ DO KOSZYKA” pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, Klient składa zamówienie, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „KUPUJĘ i PŁACĘ”.
- Przed wysyłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany na stronie Sklepu Internetowego o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- Po zawarciu transakcji Klient otrzymuje drogą mailową potwierdzenie warunków Umowy sprzedaży zawierające w szczególności:
a. nazwę i ilość Towaru będącego przedmiotem Umowy sprzedaży;
b. cenę Towaru;
c. koszt Dostawy;
d. dodatkowe informacje o wszelkich innych kosztach jakie Klient zobowiązany jest uiścić w związku z Umową sprzedaży. - Klient składający zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyła je na adres e-mail podany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu podając w szczególności: nazwę i ilość zamawianego Towaru oraz swoje dane teleadresowe niezbędne do Dostawy.
- Klient otrzymuje wiadomość zwrotną, potwierdzającą warunki Umowy sprzedaży w szczególności:
a. nazwę i ilość Towaru będącego przedmiotem Umowy sprzedaży;
b. cenę Towaru;
c. koszt Dostawy;
d. dodatkowe informacje o wszelkich innych kosztach jakie Klient zobowiązany jest uiścić w związku z Umową sprzedaży.
Na podstawie powyższych danych podanych przez Sprzedawcę Klient może złożyć zamówienie drogą elektroniczną, określając wybraną formę płatności oraz sposób Dostawy. - Klient ma możliwość złożenia zamówienia indywidualnego, w którym Towar zostanie wykonany według jego specyfikacji. Klient może nadać Towarowi cechy indywidualne określając jego właściwości, w szczególności: rodzaj, formę, kolor, materiał, wzór Towaru, itp. zwracając się do Sprzedawcy o wycenę i bezpłatny projekt zamówionego Towaru poprzez przesyłanie wiadomość elektronicznej na podany przez Sprzedawcę adres e-mail.
- Po otrzymaniu wstępnego zamówienia, Sprzedawca przesyła za pośrednictwem e-maila do Klienta informację o zamówieniu indywidualnym podając koszt zamówienia indywidualnego, możliwe formy płatności oraz Dostawy. Klient może zaakceptować przesłaną informację lub odrzucić wysyłając e-mail do Sprzedawcy, ze wskazaniem wybranego sposobu Dostawy i formy płatności.
- Złożenie zamówienia poprzez e-mail Sprzedawcy podany na Stronie Internetowej Sklepu stanowi potwierdzenie przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
- Po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
V. PŁATNOŚCI
- Ceny podane na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają kosztów Dostawy oraz wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
a. przedpłatę poprzez przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy. - Realizacja zamówienia rozpocznie się po wpłynięciu zapłaty na rachunek Sprzedawcy i wysłaniu do Klienta potwierdzenia otrzymania przelewu.
- Klient jest zobowiązany dokonać płatności za zamówienie w terminie do 14 dni kalendarzowych.
- W przypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w podanym terminie, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VI. DOSTAWA
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
- Sprzedawca wysyła Towar niezwłocznie w terminie maksymalnie do 10 Dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie bankowym Sprzedawcy.
- Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem wybranego przez klienta Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności pracownika Dostawcy. w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
- W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
VII. RĘKOJMIA i REKLAMACJE
- Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych. Klient ma prawo do złożenia reklamacji, jeżeli towar ma wadę fizyczną.
- Jeżeli po otrzymaniu Towaru Klient znajdzie w nim wady fizyczne powinien zwrócić uszkodzony Towar na adres pocztowy Sprzedawcy. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- Do odsyłanego Towaru należy dołączyć opis reklamacji:
a. rodzaj i datę wystąpienia wady;
b. dane kontaktowe składającego reklamację. - Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
- Jeśli reklamacja zostanie przez Sprzedawcę pozytywnie rozpatrzone, Sprzedawca wymieni wadliwy Towar na Towar pełnowartościowy. w przypadku braku możliwości wymiany Towaru na taki sam Sprzedawca zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu do wyboru inny dostępny Towar.
- Jeśli uszkodzenie towaru powstało z winy klienta w wyniku uszkodzenia mechanicznego lub normalnego zużycia, reklamacja może nie zostać uznana, ale Sprzedawca zaproponuje odpłatną naprawę produktu w ramach swoich możliwości.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Klient, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili dostarczenie Towaru Klientowi.
- Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone przez Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych, pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Klientowi otrzymanie formularza odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu. Zwracany Towar nie może nosić śladów użytkowania, nie może być uszkodzony i ma być kompletny.
- Sprzedawca ma obowiązek nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Towaru, zwrócić Klientowi wszystkie poniesione koszty, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym)..
- Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy pokrywa Klient.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów, w których Towarem jest rzecz wykonana na indywidualne zamówienie Klienta.
IX. USŁUGI NIEODPŁATNE
- Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych
- Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta. Konto zostanie usunięte do 14 dni kalendarzowych od zgłoszenia żądania.
- Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa, w szczególności przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi.
- Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych.
- Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Klientów przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach Rejestracji, składania zamówienia jednorazowego oraz w ramach świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w Regulaminie, jest Sprzedawca.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówień, świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie, wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta oraz uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia Klienta, w przypadku składania zamówienia bez Rejestracji Konta Klienta.
- Każdy kto przekaże Sprzedawcy swoje dane osobowe, ma prawo dostępu do ich treści oraz do ich poprawiania.
- Sprzedawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych Klienta, w szczególności w przypadku usunięcia Konta Klienta.
- Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Sprzedawcy lub naruszył obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Klienta.
- Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.
- Sprzedawca przekazuje dane osobowe Klienta Dostawcy w zakresie niezbędnym do realizacji Dostawy.
XI. ROZWIĄZANIE UMOWY (NIE DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY)
- Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej
- Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
- Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.
- Sprzedawca poinformuje Klienta o zmianach na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu poprzez zamieszczenie informacji zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu na Stronie Internetowej Sklepu.
- Jeśli Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu powinien niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 28 marca 2018 r.